pátek 7. října 2016

JAK ZVLÁDÁM ROLI MAMINKY?





Zdravím všechny ženy a maminky!

 Hned ze začátku musím říci,že jsem si vždy myslela, že ženy na mateřské DOVOLENÉ, se nudí. Už jen ten název dovolená, mě vždy přesvědčoval o tom, že to bude super tříletá pohodička :D Ale musím říci, že jsem se teda šeredně mýlila a ten kdo to nazval dovolenou? Ten absolutně netušil o čem je řeč...!

Je tomu už čtyři a půl měsíce co se ze mě stala máma. Maminkou jsem chtěla být vždycky. Asi nikdy jsem neměla takové to období, kdy holky nemají rády děti a kdy bych  rohlašovala, že je nechci. 
Vždycky jsem věděla, že budu přísná máma, ale milující. No a musím říct, že se za to na sebe zlobím.

To víte, už čtyři měsíce jsem se pořádně nevyspala. A protože mimina neumí mluvit a neřeknou vám co je trápí, je hrozně těžké poznat co svým pláčem chtějí říci. A tak když mi Any ve dvě v  noci mručí, jen mručí a nepláče (on totiž moc nepláče), je přebalený, nakojený, prdíky ho už přes měsíc netrápí, vy jste unavená a on prostě jen leží a mručí a vy už nevíte co dělat jen, aby přestal s tím protivným zvukem a šel zase spinkat,aby Vy jste mohla jít spinkat. Tak už samým zoufalstvím občas jen zakřičím! V tu chvíli mi prostě bouchnou nervi. Neumím to ovládnout, hned po tom se uklidním, hambím se a omlouvám se Aňouskovi, že jsem na něj zakřičela. Je to hrozné! Ale jsem jen člověk.. Prosím řekněte mi, že v tom nejsem sama. Možná v tom hrajou roli i hormony, protože stále kojím. Nevím, nedokážu si to jinak vysvětlit, protože takhle jsem nikdy výbušná nebyla. ...

Tak a teď, když jsem se vám svěřila s tímto děsivým přiznáním, chci také podotknout, že můj syn je to nejlepší co mě v životě potkalo :) druhá je ta, že jsem potkala Erika, moji životní lásku, a stvořila... s jeho pomocí :D našeho chlapečka. 

Každé ráno, když jdu vzít Anyho z postýlky, jen co mě zahlédne, začne se na mě usmívat. A řeknu vám, že je to ten nejhezší začátek dne. Je tak voňavoučnej a heboučkej, že ho musím pořád pusinkovat :) Ale to zná asi každá maminka. 

Jak jsem již psala, Anymu jsou už 4 měsíce a 2 týdny. Úderem čtvrtého měsíce se začal přetáčet ze zad na bříško. Umí to na obě strany :) týden na to, když jsem si ho dala po kojení na odříhnutí na rameno, se mi začal nožičkama odrážet a ,,stoupat si,, a dnes jsem ho viděla, jak leží na bříšku a dává si kolínka pod bříško, zvedá zadeček a snaží je pošoupnout :D Bohužel má ještě slabé ručičky, takže se nikam daleko neodplazí. Ale to podle mě nebude trvat dlouho. Je úžasné jaké teď dělá pokroky a jak každý týden umí něco nového. Ale zároveň mi už končí ty dny, kdy jsem ho dala do postýlky a on celé dny prospinkal a já mohla v klidu uklízet, vařit, koukat na seriály atd. Teď totiž vyžaduje pozornost, mručí, protože se nudí a protože, chce abych si s ním hrála a věnovala se mu. Občas funguje, když si ho dám do křesílka a při úklidu, vaření a podobných čiností vyprávím. Povídám mu co právě dělám, nebo co dělat budu. 

Co se týče jídla. Neodolala jsem a po ukončeném 4. měsíci jsme dali Aňouskovi ochutnat mrkvičku. Poprvé to víceméně plival, po druhé to už hezky ochutnával a snědl tři lžičky a po třetí by to už spapal všechno :D Ale Erik byl tak trochu proti. Přečetli jsem si o tom trochu více a nakonec se rozhodli počkat až do ukončeného 6. měsíce. Já si tím ušetřím práci s příkrmy ještě dva měsíce, bude plně kojený půl roku, a teprve pak začneme postupně s příkrmy. Po nich prý už děti zvládnou spinkat déle. Takže si na spánek počkám, ještě dva měsíce :D

Takže závěrem chcí říci, že být maminkou na mateřské dovolené není žádná pr...l :D Starat se o domácnost, plně se věnovat stále aktivnějšímu dítěti a třeba do toho i něco pracovat je opravdu záhul. Ale stojí to za to! 

47 komentářů:

  1. Domčo to že občas vybouchneš se stává i mě. Když už vážně nevím co bych malému dala/udělala...:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hrozný, pokaždé si řeknu, že příště už nesmím takhle vybuchnout, ale ta únava a bezmoc prostě dělají své :-(

      Vymazat
  2. Já jsem v 5. měsíci a ještě pořád si říkám, že to přece nemůže být tak hrozné. Vždyť budu celý den doma tak bude přeci čas se o malýho/malou postarat. Navíc nejsem žádný puntíčkář, co se týče úklidu ani vaření (naštěstí ani partner) takže když se bude někde válet kus oblečení, bude plný dřez nádobí nebo bude 2x po sobě k obědu to samé, nebudu se z toho hroutit. No, uvidíme. Takové naivní představy o mateřství - že to bude pohodička a že si konečně budu moct přečíst tu haldu knih, co mě v knihovničce čeká - má asi každá maminka, která čeká a ještě neporodila, ale sakra.. přece to nemůže být nic tak složitého :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Složitého ne, ale dítě najednou zabere všechen čas :) Ale záleží, jak moc bude tvé miminko spavé a uplakané. Jsou i maminky, které se na mateřské nudí, protože mají miminka, která neustále spí (já jsem to štěstí neměla :-D).

      Vymazat
    2. Přesně tak, hlavně šestinedělí mě hodně překvapilo. Byla jsem totálně vyčerpaná a opravdu se snažila spát, když šel spát Any. Doma byl bordel a jídlo jsme si objednávali domů. Díkybohu za tyhle služby :D Pak ale přišli dny, kdy Anyho hrozně bolelo bříško a plakal mi skoro celý dny... do toho třetího měsíce to bylo fajn,že často spinkal, ale také častěji plakal. Až když se začal hýbat, prdíky odezněli, ale už zase chce abych se mu více věnovala. Ale uvidíš, třeba budeš mít hodnoucký miminko :)

      Vymazat
  3. Vubec se neboj, ze v tom jsi sama, obcas ty nervy ujedou :) Muj syn ma pet mesicu a je to celkem narocne dite, nejradeji by byl cely den u prsa, nevydrzi se zabavit sam nejakou delsi dobu, a kdyz breci uz dlouho a nic na nej neplati, tak ho okriknu, on zacne jeste vic jecet a ja se mu hned omlouvam a vycitam si to. Musime jeste chvilku pockat, az se zacnou pohybovat a potom i mluvit, bude to lepsi :) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ufff... už jsem se lekla, že jsem jediná :-) děkuju za to

      Vymazat
    2. Obávám se, že o moc "lepší" to nebude...:) Já na dceru vyjíždím dodnes a taky jsem s tím začala po porodu, resp. asi 4 měsíce poté, kdy jsem už únavou lezla po zemi. Teď má dva roky a musím říct, že i když mluví a hýbe se sama, tak mě vytočí každou prkotinou...

      Vymazat
    3. No se spoustou veci se ztotoznuju...ale jestli si myslis, ze po kasicce na veceri bude spat lepe,tak to se mylis������

      Vymazat
  4. Já ti nechci brát iluze, ale myslím, že příkrmy nebudou mít na spánek žádný vliv 😁 Synovi jsou skoro 3 roky a stejně se pořádně nevyspím. Poprvé spal celou noc asi někdy ve dvou a půl letech? Do té doby vyžadoval v noci mleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D a sakra... no snad bude Aňousek po tatínkovi, ten když je napapanej tak spí taky celou noc :)

      Vymazat
  5. Určitě v tom nejsi sama, každá matka občas propadne v zoufalství. Necháte Aňouska očkovat jen povinným očkováním nebo spíš zastáváte názor naočkovat vším, co se nabízí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě jen povinnýma, ale i to se nám úplně nelíbí, ale zase nechci riskovat. Příští týden jdeme na druhou hexu, tak mám strach jak to bude tentokrát snášet.

      Vymazat
  6. Nejsi v tom sama, taky jsem se před dětmi považovala za veskrze klidnou povahu :-D První syn byl strašně uplakaný, byl potichu jen na rukách nebo u prsa, tak jsem nestíhala vůbec nic. Jako druhá jsem měla dvojčata, ty byly spací, skoro jsem o nich nevěděla.
    Jinak jsem si taky myslela, že až zavedu příkrmy, bude syn spát líp, ale bohužel. První tři měsíce vůbec nechtěl příkrmy jíst (takže byl de facto plně kojený do 9 měsíců), teprve potom začal trošku jíst a na spaní to vliv vůbec nemělo. Ale třeba to bude bude u Aňouska jiné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no podle toho jak po druhé a potřetí hezky papal, si myslím, že bude trochu otesánek :-) uvidíme jestli mi po kašičce večer usne :)

      Vymazat
    2. Snad jo :) A kaši plánuješ dávat už teď nebo až později? Ač výrobci píšou něco jiného, doporučuje se spíš až od 8 měsíců a ráno.

      Vymazat
    3. Jinak mě zaujalo, že píšeš, že jsi vždycky chtěla být maminkou. Jsi znamením býk, že? Já na horoskopy moc nevěřím, ale snad všechny holky býci, které znám, odjakživa milovaly děti a třeba je chtěly i hodně brzo.

      Vymazat
    4. ano ano býci jsou hodně rodinné typy :-)

      Vymazat
  7. Domco,jsem rada,ze jsem narazila tvuj blog. Sleduju vas na Snapu i na Ytb,vzdy pusobite naprosto spokojene a bezproblemove. Any vubec neplace a stale se smeje,ty pusobis,ze si materskou uzivas. Skoro jsem z vas mela deprese a to mam celkem hodne dite :-). Samozrejme se tohle stane snad kazdemu,unava a hormony delaji sve. U me tedy staci i ta unava. Parkrat jsem taky vybouchla.a okamzite vzdy litovala,drobecek vubec za nic nemuze,ale jsme lidi,kteri maji emoce,nejsme z kamene.Mam 15 m. Holcicku a dosud nespi celou noc,ale jeste budu na nase nocni dychanky jednou vzpominat. Preji krasne dny s rodinou.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víte Martino, kdybych dala na snap jak řvu na Aňouska už mi klepe na dveře sociálka :D néé zase tak šíleně neřvu... Do videí se vždy snažíme dát tu největší pozitivní náladu co máme a negativní energii neukazujeme. Neradi bychom ji přenesli na ostatní, ale je důležité, aby jste věděli, že nejsme perfektní. Občas se i hádáme, křičíme a nadáváme, prostě jako normální lidi :)
      Večerní dýchánky? :D tak to máte asi hezké, já obvykle během tohoto dýchánku, jdu se zalepenýma očima, snažim se Anymu ještě vrazit dudlík s nadějí,že ještě usne, nevyjde to, zvedám Anyho a vzápětí zjistím důvod :D prokadil se až na záda a na prostěradlo, takže svlíkačka, sprcha,nový pyžamko,převlíknout postýlku, nakojit a uspat, no a pak padnu do peřin a za dvě a půl hodinky je to znova, jen už bez toho pokadění :D Takže ne, já pravděpodobně na tyto dýchánky vzpomínat ráda nebudu :D

      Vymazat
    2. Domi fakt se tomu nechce věřit, že i vy dva se někdy pohádáte. Ale trochu se mi ulevilo..přece jen, aspoň jde vidět, že jste normální smrtelníci jako my všichni! :) :-D už jsem měla trochu depky, že chci taky tak dokonalej vztah a že je u nás teda asi něco špatně! :-D Mějte se krásně:)

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Domi, jsem mama dvou deti (4 a 14 mesicu) koukam na vas cca rok a mam vas moc rada, musim rict ze Aňouš je moc krasny a spokojeny mimco a to ze te nekdy vytoci je uplne normalni a trifam si rict ze prirozeny, nejak tu paru my maminy musime upustit :) jsme jenom lidi a deti az jsou nadherne a uzasne bytosti tak ne hybou zluci dost casto :D nechci ti brat iluze ale bude to horsi a horsi..ja red zazivam u 14 mesicniho hystericky stavy kdy se vali po zemi kdykoliv a kdekoliv, u prvního jsem to nezazila :D a ten starsi co ted vyvadi by bylo na roman :D.).. chci tim jen říct ..uzivej si miminka dokud nemluvi nechodí nevzteka se a nema ticice prani a pozadavku :) chapu ze jsi nevyspana ale to proste k mateřství patří :) tak preju pevný nervy at jste vsichni zdravi a stastni jako do ted ;) :* Janca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, já jsem si myslela, že jsem z nejhoršího venku, když syn přestal být tak uplakaný, ale člověk s těmi dětmi řeší furt něco. A taky je to zlaté s jedním dítětem (i když matce prvního miminka to tak připadat nemusí), mě osobně úplně nejvíc vyčerpává řešení dětských sporů a rvaček.
      A musím říct,že jsem si taky myslela, že mateřská DOVOLENÁ je těžký veget, ale teď spíš zažívám "dovolenou" s nástupem do práce po 5 letech. To, že můžu pracovat v klidu bez neustálého "mamííí" 10x do minuty, je úplný balzám!

      Vymazat
  10. Můj taťka se mnou byla na rodičovské"dovolené" od 1,5 roku a říká, že dovolená tomu říká buď ten, kdo to nezačil, nebo ten, kdo se dítěti nevěnoval... Považuje to za nejnáročnější zaměstnání, které měl a to je to montér ;-) ... Jo a hormony jsou potvory.

    OdpovědětVymazat
  11. A co kdyby ti "Erik" zaplatil paní na úklid, aby ses mohla věnovat důležitějším věcem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi nechci aby se mi ve věcech hrabala cizí paní :-) důležitějším věcem? jedinné čemu se teď mám věnovat je rodina a domácnost a to zatím zvládám. :-)

      Vymazat
  12. Ahoj Domi, jste spolu dlouho, dalas Erikovi syna, plánujete koupit dům, neměli byste se vzít? :) Mrzí tě, že k tomu zatím nedošlo, nebo o to nestojíš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní je, že se máme rádi :-) A kdo ví, třeba se jednou i vezmeme :)

      Vymazat
  13. Jsem moc ráda, že jsem narazila na tyto stránky, hezky se čtou :). Já tedy jsem jedna z těch slečen, která prohlašovala, že děti nikdy, ale věkem už to začínám trochu odbourávat a fotky a videa s Anym tomu dost pomáhají :D, je nejrozkošnější a jste překrásná rodinka <3!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujem :-) až budeš mít vlastní, tak pro tebe nebude krásnějšího miminka něž tvého :)

      Vymazat
  14. Chápu tvůj pocit. Mám 13ti měsíčního chlapečka a už jsem na něj párkrát v noci taky vyjela. Hlavně teda v posledním měsíci, kdy zřejmě kvůli rostoucím stoličkám vstával v noci asi 14 dní v kuse po 20 minutách. Byla jsem zralá na blázinec. A přesně jak píšeš jsem se mu potom omlouvala broučkovi. Vím, že za to nemůže, ale taky vím, že já jsem jenom člověk a dělám chyby. Takže v klidu stává se to každému. Jsi skvělá máma a nikdo z nás není dokonalý, hlavně ve stavu nevyspání :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Krásny článok. No rada by som podotkla,že ak teraz,keď je ešte malilinký a slabý na neho "vyjedeš",tak čo bude o niekoľko mesiacov,keď vám začne všetko babrať,loziť,chodiť,budete musieť všetko vysvetlovať atď..... fuh no :))) uži si ešte kľudné chvíľe s malinkým bábom.;)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj uplne s tebou souhlasim, ja mam malou a ty sou ted 8,5 mesice a reknu ti teda ze i pres prikrmy bych nerekla ze spi lepe nebo celou noc to uz vubec :D jinak bych se s tebou rada chtela poznat, slo by to? ����

    OdpovědětVymazat
  17. Krásná fotka:)..Je na ni vidět ta rodinná pohoda.
    Když někdy budete chtít zase vyfotit, ozvěte se:)
    Zuz.

    OdpovědětVymazat
  18. Domčo je to úplně normální :) malý má 4 měsíce a od 3 měsíce prostě v noci nespí déle jak dvě hodiny, pořád se budi mručí a my nevíme co mu je :( taky už někdy vybouchnu a kricim protože jsem nevyspana a nevím jak mu pomoct :(takže neboj nejsi v tom určitě sama :) ale jak píšeš úsměv děti je to nejhezčí na světě a ten pocit je prostě úžasný ��

    OdpovědětVymazat
  19. čau Domčo, shodou okolností máme stejně staré syny. Můj se narodil taky 25. května letos, chvíli po půlnoci.Taky mám takový stavy, že někdy křičím a pak si to hned vyčítám, taky si někdy říkám, že bych ho nejradši někomu na dva dny půjčila a pořádně se vyspala... a pak jsem bez něj dvě hodiny a už ho hledám a chybí mi :) Můj Matýsek měl ty první tři měsíce hrozně hektické, ale teď už je zlatíčko a spinká celou noc. Asi je to tím, že jsem koncem čtvrtého měsíce ztratila mlíko, tak jsme na Sunaru. A taky se hodně uklidnil, ale my měli "tatínka" jen na nervy a na to aby nás napadal a vyhrožoval, naštěstí už jsem s malým sama, takže je teď vše lepší, ale je hezký, že vám ta rodinka vyšla a vychází a hrozně vám to přeju (a taky částečně závidím :) ), ale je hrozně super sledovat vašeho Anyho a mýho stejně starýho Matese, protože jsem tě sledovala na youtube už když jsme byly obě těhu (tys byla asi o 2 týdny přede mnou, takže jsem se od tebe dost učila :D). Mějte se krásně, rodinko

    OdpovědětVymazat
  20. Já těm horoskopům snad začnu i věřit �� ...jsem také ve znamení býka, narozena 19.5. ...a také jsem vždycky chtěla být maminkou! ....podařilo se ...mam dcerku o tři dny mladší nez je Aňous ...a ted lituju ze jsem přenášela, protože jinak bych ji porodila na narozky a mela by stejne rodinné hodnoty jako vsichni býci �� ....a jinak ja jsem velmi vysmata mamina ...dítě mi spi od prvního mesice celou noc...i pres den si hodně vyhraje sama takze mam cas na domácnost ...takze pro me je mateřská opravdu dovolená!!!...ale je teda pravda ze když občas zarve tak jsem hrozne nevrla...a taky občas zakricim ...a pak hrozny výčitky protože mam jinak přece hrozne hodný dítě ...ale ty nervy a hormony jsou děs!! ...a to si neumim představit ze by se mi budila v noci a byla bych nevyspala !!! ...takze klobouk dolu jak to všechny maminky zvládáte!! ..a pro tvoji upřímnost te obdivuju!

    OdpovědětVymazat
  21. Domi já jsem byla kojená do 4 let 6ti měsíců a 23 dnů ��
    Je dobré nechat dítě na mateřském mléce co nejdéle má pak větší obrannou schopnost proti bakteriím a virům atd.. Já jsem měla pouze 2x rýmu nic víc ��takže to asi bude pravda :) jinak teď je mi 21 let :D

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Domi, jmenuji se Dominika :) a chtěla bych se podělit o moje dojmy z mateřství i když k téhle příspěvek starý přes 2 měsíce .
    Celé těhotenství jsem prožívala skoro stejně s tebou a naše holčička Emily Bathany Watson se na natodila 26. (den po vašem Anakinovi).Už od začátku těhotenství byla taková urychlená :vyvíjela se strašně rychle pan doktor byl udiven např. strašně brzo uz vypadala jako člověk atd.Po porodu se to nijak nezměnilo naše malá Em je pořád jako raketa.Poprvé se zasmála ve 2 měsících ,zvedla poprvé hlavičku v týdnu .
    Teď už je naší priserce 6,5 měsíce a jak jinak už si stoupne a začíná chodit kolem nábytku.
    V době kdy si to psala (když naším miminkum bylo 4,5 měsíce )tak se malá soupala po zemi a strkala nohy po sebe.
    K tomu materskemu mléku stále kojim v noci ale ve dne se malý moc nechce asi je líná a proto vařím příkrmy;např. Začínáme bílé maso (kuřecí ,ryby) poprvé se krenila dokonce se i rozplakala ale pak se po tom natahovala tak jsme to zkusily znovu a šlo to ale kojit budu co nejdyl to půjde ale cítím že už ubývá mléka a tak to vidím do roku .Jinak dívám se na vaše videa a malá se dívá se mnou .Děkuji za odpověď a přeju hodně zoubků a krucku. ☺☺

    OdpovědětVymazat
  23. Domi, ja taky křičela a ospravedlnovala jsem to tim, ze mam přece jen dvě ruce, jedny nervy a jsem nevyspala a vyčerpána. To ale byla chyba. To, ze nam často ujedou nervy a pak z nas padají věty, které ani říct nechceme a pak z toho mame špatný pocit je jen důsledek vzorců chování našich rodičů, které jsme se nam zapsaly do paměti kdyz jsme jeste byli deti. Pokud by vás zajímalo jak tyhle vzorce chování rozpoznat a odstranit ze své hlavy a mít hezky a láskyplny vztah se svými dětmi - doporucuju knížku Lucie Königove "(Ne)gramotny rodič" a knihu Naomi Aldort "Vychovavame deti a rosteme s nimi". Držím palce:)

    OdpovědětVymazat
  24. Někdy to jde, a někdy to prostě zase nejde. Já mám dny, kdy bych nejraději snad skočilo z osmého patra. Deprese, blbá nálada, ale pak jsou tu dny, kdy jsem jako na růžovém obláčku. :) Tak nevím, podle čeho to prostě je. Třeba teď mi udělala radost levná peněženka, která mi zlepšila den. A taky to, že malé konečně vyrostly zoubky, takže budou zase klidnější noci. :)

    OdpovědětVymazat
  25. Já myslím, že to fakt zvládáte na výbornou. Ono prostě jsou lepší a horší dny. :) To je tak se vším. Prostě podle mě je to o tom, že člověk musí zůstat trochu nad věcí, mít to tak trochu v paži, ale zase být důsledný. A to platí při objednávkách oblečení pro děti i při výchově nebo třeba při komunikaci s tchýní.

    OdpovědětVymazat
  26. Někdy je to složité. Já bych se taky nejradši někdy složila do naší rohové sedací soupravy a neřešila nic ve smyslu toho, že mám nějaké děti a povinnosti. Ale to nejde. Zkrátka a dobře jsem matka, pyšná matka, a myšlenka na tohle ve mě prostě dost často vzbudí vůli k tomu se zvednout a jít se starat.

    OdpovědětVymazat
  27. Jako někdy to jde, někdy to nejde. Ale myslím, že vy to zvládáte na výbornou, jak to tady už psalo několik lidí. Já jsem byla na syna sama, protože byl manžel dlouhodobě v zahraničí a jezdil s kamionem a občas mi přišlo, že moje malá peněženka je více prázdná než plná. Určitě mě chápete a víte, jak to myslím. :)

    OdpovědětVymazat
  28. Myslím si, že to zvládáte fakt bravurně. Ono je to asi takhle... Žádná nejsme prostě neomylná a každá děláme chyby. Tak to v životě je. Já si z toho nikdy moc nedělala. Jestli kupuju takové nebo makové hračky pro děti? No a co. Ať si každý vychovává svoje děti po svém. Já do toho taky nikomu nemluvím.

    OdpovědětVymazat
  29. Asi záleží na každé, víte co se říká... Jaké si to uděláš, takové to máš. Nebo jak si to uděláš? Ale to se dostáváme do téma, které je lepší pořešit si hned tady. A pěkně každá sama za sebe. :-) Ale tak co si budeme povídat. Každá to mateřství zvládáme jinak. Ale od toho jsou tu chlapi, aby občas třeba i trochu pomohli, no ni? :-)

    OdpovědětVymazat