čtvrtek 9. února 2017

HODOBÓŽOVEJ PERNÍK S CITRONOVOU POLEVOU



Na instagramu jsem dělala takovej rychlo postup na tenhle perník a dostala jsem asi triliardu zpráv s prosíkem o recept :D posílali jste mi i fotky jak jste taky pekli a hrozně mě to potěšilo :-) Rozhodla jsem se vám teda recept hodit sem. 
Receptů na perník najdete na internetu spoustu, základ je všude stejný, já si ho ale trochu upravila. Všude celkem kombinují polohrubou a hladkou mouku, jenže kvůli té polohrubé mouce se stává, že se perník drobí. Takže jsem tam šoupla jenom hladkou. Ohledně těch cukříků, většinou dávají jen skořicový, ale já mám moc ráda i vanilkový, a ten jeden pytlíček vždycky doma mám. Ve všech receptech jsem viděla hrnek a půl až dva hrnky cukru. Já jsem to zkrouhla jen na jeden, protože ta poleva je jenom z cukru :D No a navíc jsem tam ještě přidala tu lžičku perníkového koření, aby to prostě chutnalo jako perník :D 

NA PERNÍK BUDETE POTŘEBOVAT:

3 hrnky hladké mouky
1 čokoládový pudink (může být ale i třebas karamelový)
1 prášek do perníku
1 prášek do pečiva
1 skořicový cukr
1 vanilkový cukr
1 lžička perníkového koření
1 hrnek krupicového cukru
3 lžíce kakaa (ale né granka prosim vás :D)
2 vejce
2 hrnky mléka
1 hrnek oleje
špetka soli

a podle chuti můžete přidat do těsta i ořechy a nebo jste mi i hodně psali, že přidáváte marmeládu, aby bylo těsto vláčnější.

 NA POLEVU:
moučkový cukr
citronovou šťávu z citrónu

Všechny ingredience smícháme ručním šlehačem, robotem nebo metlou. Když se vám to povede bez hrudek, tak to bude úplně nejlepší :-) pak už jen do vyššího pekáče dáme pečící papír, nalijeme těsto a šoupneme do vyhřáté trouby na 185 stupňů cca na 30 minut. Dejte si budík na 20 minut, pak se na perník mrkněte, zkuste dřevěnou špejlí nebo párátkem do středu těsta píchnout. Pokud vytáhnete špejli suchou a čistou, perník je hotový. Každá trouba peče jinak i když nastavíte přesnou teplotu, takže špejle je ověřený způsob jak zjistit jestli už je upečeno :)

Pak jen perníček nechejte vychladnout, třeba někde na dlaždičkách na chodbě ať je to rychlejší a mezitím si udělejte polevu. Perník můžete polít čokoládou, rumovou polevou nebo jen napatlat marmeládou. Nám ale nejvíc chutná v kombinaci s citronovou polevou :-) Důležité je, aby byla pořádně hustá, aby vám z perníku nestekla. Vymačkejte šťávu z citrónu a přisypávejte moučkový cukr dokud nebude poleva hustá. Vylijte ji do středu perníku a stěrkou rozetřete po celé ploše. 

Je mi jasný, že už se teď na perník úplně třesete, ale vydržte alespoň 10 minut než poleva trochu zatvrdne. Přejeme vám aby se povedlo :-) pošlete mi potom fotku do directu na instagramu :-* budu ráda..



6 komentářů:

  1. Ahoj Domčo, díky za skvělý recept! Upekla jsem z bezlepkových surovin a musím říct, že za ten rok (co mám bezlepkovou dietu) se mi nepodařilo najít chutnější recept na buchtu. Nakynula, byla vláčná, nebyla suchá.. a to jsem myslela (po mnooha pokusech), že bezlepkové takové nikdy nemůže být.. Odteď peču jenom perník :D Ani jsem nestihla vyfotit, jak se po ní doma zaprášilo. :D Tak děkuju moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak to mám radost :-) příště zkusím také z bezlepkové!

      Vymazat
  2. Vypada pekne, celkem hodne surovin. Ja mam osvedcene pridavat jablko. Je pak vlacny ;)) jinak ja delam uz xlet skvely pernik takto: 2hrnky hladke mouky, 1 hrnek cukr krystal, prasek do peciva, polevkova lzice kakaa, polevkova lzice pernikoveho koreni, 1/4 hrnku oleje, 1 jablko nastrouhat, mleko dle potreby, aby bylo testo ridsi:-) a ano - bez vajec :-)))krasny vecer.

    OdpovědětVymazat
  3. Po shlédnutí instagramu jsem neodolala a dneska jsem ho upekla. 😉
    Zarazilo mě,kolik se tam dává ingrediencí, ale je naprosto výborný,vláčný, nadýchaný no prostě luxusní.
    Myslím, že se u nás dlouho neohreje 😊

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky ,
    Perník je vynikající,lepší jsme ještě neměli. Díky za recept :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky,tak mám upečeno,ale bohužel mi při pečení popraskal,tak musím příště na min stupnu :/

    OdpovědětVymazat