pátek 17. března 2017

MOJE ZKUŠENOST SE STŘÍDAVOU DIETOU

Hodně se mě ptáte jak se mi podařilo zhubnout poporodní kila. Sice se mi je nepodařilo shodit ještě všechny, ale řeknu vám jak se mi podařilo rychle shodit 5 kilo se střídavou dietou.

O téhle dietě jsem se dozvěděla z časopisu, kde upozorňovali na knížku, která právě vyšla. Jde o celkem drastickou dietu :D protože v ní musíte striktně dodržet 500 Kcal za den,ALE!!! Pozor vážení toto je velké ALE:-) Toto ,,ALE,, mě totiž přesvědčilo se do této diety pustit. Druhý den, tzv. sváteční den, si totiž můžete dopřát cokoli a v jakémkoli množství. Takže jak název napovídá, jeden den držíte dietu a druhý den už máte cheat day a pak zase dietu a zase volno :-)
Ovšem takováto dieta není vhodná pro všechny, nakonec ani pro mě, ale k tomu se dostanu.

Začala jsem s ní poprvé asi 3 měsíce po porodu a vydržela ji 14 dní a zhubla 3 kila. Po druhé jsem ji držela asi před měsícem celkem 3 týdny a zhubla jsem také 3 kila. Když jsem ji držela poprvé, šlo hubnutí skvěle a kila se nikdy zpět nevrátila. Když jsem ji držela teď naposledy, šlo to trochu hůře. A jedno kilo se mi vrátilo zpět. Takže momentálně se pohybuju kolem 58 kg. Jen pro představu, před porodem jsem vážila 75 kg.

Doporučila jsem dietu kamarádce Barče, která zrovna pozitivní výsledky neměla. Pak jsem ji taky doporučila mému tátovi. A teď se podržte! Drží ji asi necelý měsíc a má dole 9 kilo!!!

Držet tuhle dietu není vůbec snadné alespoň pro mladého člověka. 500 Kcal je totiž dost málo. Zdravý člověk by měl jíst pro udržení své váhy a kondice kolem 2000 - 2500 Kcal. Aby jste si to dovedli představit...... 500 Kcal je třeba jedna normální porce cca 350g špaget carbonara.

 Já to dělala tak, že jsem vydržela co nejdéle nejíst v ten můj dietní den a pak jsem si dala většinou nějakou polívku, ty mají třeba okolo 100 kcal za 500 ml . Dohromady za ten den jsem snědla tak litr, takže za 200 kcal no a pak většinou nějaký salát za 280 kcal a nakonec třeba ještě UGO čerstvou šťávu z jablka a mrkve za 35 kcal. Druhý den jsem jedla co jsem chtěla, často i sladkosti, ale koncem volného dne jsem se zase těšila na ten dietní. Vážila jsem se každý den, protože to aspoň vidíte jak se to hýbe, sice nahoru dolu, ale vždy po dietním dnu vidíte jak ta čísla krásně klesají :)



Čočkovo-zeleninová polévka

Tahle dieta mě celkově nadchla nejen pro ty prasácký dny plný jídla kolik a jaký chcete :D ale taky proto, že je jako jediná dieta, která byla vědecky otestována. 
Původně testovali střídavý půst za jiným účelem, když zjistili, že po ní lidí hubnou. Zaměřili proto její výzkum na hubnutí a testovali ji celých 10 let.  Dokonce zjistili, že lidé, kteří drželi střídavý půst a v dietní dny si dali i nějaký fast food jídlo (například hamburger z Mc Donaldu za 253 Kcal) hubli více než ti co jedli pouze zdravá jídla. Nebo taky zajímavá věc: skupina lidí co se vážila každý den, měla lepší hubnoucí účinky než skupina co se vážila jen jednou za týden. O tomto a spousty dalších výzkumů a průzkumů se dočtete přímo v knížce a taky tam najdete několik receptů. Já teda podle nich neuvařila ani prd. Raději jsem si kupovala jídlo hotové s přesně danými kaloriemi.

Ačkoli to zní úžasně, dnes už můžu říct, že pokud budu zkoušet dietu ještě jednou, jednoznačně si na dietní dny navýším kalorie nebo zkusím podobný koncept, kde jíte normálně (ale né zase jako prasata) celý týden a pak jeden den si zvolíte za dietní půst a zase sníte okolo těch 500 Kcal za den. 

Momentálně jsem se ale rozhodla vyzkoušet krabičkovou dietu od firmy Dieta v krabičce.
Před pár lety si můj Erik objednal od jiné firmy krabičkovou dietu a celkem po ní i zhubnul, ale bylo to na mě dost peněz. Tuším, že to bylo kolem 20 tisíc za měsíc. No šílený!!!
 Já si našla firmu Dieta v Krabičce a tam takovouhle částku nezaplatíte ani za 3 měsíce dohromady :D A protože mám tak trochu porovnání, můžu říct, že mají i lepší jídla než tamta firma. Erik jedl skoro jen zeleninu. Ale tady je hoodně masa, k obědu i k večeři, někdy jen k obědu, ale to mi nevadí.

Dokonce jsem měla rozhovor s jejich výživovou poradkyní paní MUDR. Hanou Mojžíšovou. Probrali jsme moje aktivity, moje stravování, moje cíle, prostě všechno. Domluvila jsem se s ní, že napíšeme takový rozhovor na časté otázky a hlavně zásadní a důležité chyby co lidé při stravování dělají, takže pokud máte i vy nějaký dotaz co vás zajímá, určitě mi to napište do komentáře pod článek :)

Mrkněte i k nim na instagram @dietavkrabičce ať vidíte jak ta jídla vypadají. Já mám objednané krabičky na měsíc, takže pak určitě čekejte článek s recenzí a hlavně výsledkama. 

97 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. <3

    ta krabičkovka mě zaujala, ale já mám problém sníst jídla, co si neuvařim sama, nebo co mi neuvaří přítel - všeho jiného se tak trochu štítim, nevěřim tomu, jsem mlsná. Tak nevim, jestli by mi tohle chutnalo.

    A ještě jednou mooc děkuju za doporučení povlečení z HM (to hořcicový s puntíčky), je boží!!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Domi.Takže to chapu dobře že jeden den budu jist uplně skoro nic a druhy den cokoliv pak zase skoro nic a pak zase cokoliv a furt tak? Ja zase nejsem takova ze bych se ten zraci den prezrala nebo tak ale neco bych i zobla.od noveho roku se drzim jim zdrave zadne bile pecivo jen zitne jen vodu nebo ovocny caj zadne cukry obedy zdrave a porad nemuzu zhubnout za 3 mesice jsem zhubla jen 3 kg.:( a to uz mam taky od druheho porodu jsem n avaze 71kg a nehne se to..jsem dost na nervy vykaslala jsem se a ani na vahu uz nelezu...:( pritom by mi stacilo tak 4 max 5 kg dolu..:( Jinak krasny clanek! porad te sleduji na insta jste krasna rodinka! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chápeš to správně :-)
      Kdyby si ale moc hladověla, neboj se přidat víc Kcal na ty dietní dny. Já o tomhle právě mluvila s tou výživovou poradkyní a ona říkala, že 500 kcal je pro mladého člověka špatně. Že každý má potřebu kalorii jinou s věkem. Jinak mladá holka a jinak třebas paní v 50 letech. Mladý člověk při této dietě prý riskuje, že si ten svůj příjem a metabolismus rozhodí a zkrátí na to co má právě jíst starší člověk.... neumím to tak dobře vysvětlit, proto s ní chci udělat kvůli tomu rozhovor :-)

      Vymazat
    2. Ahoj,
      moc zdravím. Já bych přidala svoji zkušenost se střídavou dietou. Pro mě je to to pravé ořechové a poprvé po x-letech se mi podařilo shodit, co jsem potřebovala (8,5 kg, bylo to loni) a doteď si to pěkně držím tím, že 3x týdně si dám dny o 1000 kcal a jinak normoš jídlo. Já si osobně dovolím ne zcela souhlasi s tvojí výž. poradkyní. K poklesu příjmu na to, co jí starý člověk, by došlo jedině za předpokladu, že by se více snižoval příjem i ve sváteční dny. Starší člověk potřebuje celkově méně kalorií a tak i ve sváteční dny by jedl méně, než mladý člověk. Jde ne jen o těch 500 kcal v dietní dny, ale o průměr dietních + svátečních dnů, jestli mi rozumíš. Při střídavce nemá metabolismus šanci zpomalit, je neustále burcován tím střídáním právě. Já bych se toho fakt nebála.
      Mívala jsem velký hlad v dietní dny hlavně zpočátku, asi 2 týdny, pak to bylo o dost lepší. Krizové byly akorát trochu večery, kdy už jsem byla unavená z celodenního zápřahu a stále jsem ještě nemohla jít spát, protože děti taky ještě nespaly a já musela ještě zvládnout to a tamto atd..Musela jsem si často dát další kafe a k zaplnění břicha Psyllium..
      Jo jinak teda úžasná věc - Slim pasta - znáš? Ve 100 g pouze 9 kcal!!! Udělá se třeba směs kuřecího masa, zeleniny, na troše oliv oleje a zamíchá do těch těstovin a máš plný talíř jídla a přitom se dokážeš s tím vejít i do cca 300 kcal a ještě ti zbude kolem 200 kcal na sváču!!
      Jo a taky mi bývala v dietní dny větší zima, musela jsem si brát navíc vrstvu - svetr, mikinu. Ale já jsem odjakživa zmrzloun..
      Výhoda dietních dnů - cítila jsem se jak motorová myš přes den, šlo mi vše líp od ruky i mi to líp myslelo (až na ten pozdní večer).
      Za mě je to to nejlepší stravování, které mě zatím mělo možnost potkat.
      I pleť mám lepší, zdá se, že se tělo v ty dietní dny také dokáže stíhat čistit od všelijakého sajrajtu v těle uloženého.
      Zdravím a přeji všem hodně dobrého!!!

      Vymazat
  5. Hlásím se z instagramu :D a zajímal by mě názor od výživové poradkyně na kravské mléko..Někde čtu ano, někde zase, že rozhodně ne..Díky :)

    OdpovědětVymazat
  6. 💜 Domi, čtu každý tvůj článek! Jsi úžasná a pozdravuj Anouska

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Domčo, myslíš že by mělo nějaký efekt spojit přerušovaný půst a střídavou dietu dohromady? :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super díky za článek, a není to pro tělo šok? Jakože jeden den mít dietu a druhý den moc jíst vše? Ono je spousty takových krabičkových diet kde se jí každý den taky nějaký určitý počet Kcal, ale zase má člověk nutkání si jednou za čas dát třeba pizzu nebo kebab.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem se teda hodně snažila zhubnout po porodu. Bohužel mi to vůbec nevyšlo tak, jak jsem si představovala. Celkově se tak nějak pořád nemůžu smířit s tím, jak těhotenství moje tělo proměnilo. Nejde mi ani tak jen o nějaké to kilo navíc, ale už vypadám jinak i tam dole. Dívala jsem se ale, že toto se dá řešit. Umí to například tady.

    OdpovědětVymazat
  10. Diety, diety, diety. Asi fungují, ale kdo to má vydržet? Jako já ráda hubnu taky, snažím se hlídat si postavu. Ale jako ne za každou cenu. Nejlepší na hubnutí je stejně pohyb. Když jsme stavěli projekt dřevostavby na klíč, tak šla kila domů sama, protože jsem pracovala na zahradě. :)

    OdpovědětVymazat