čtvrtek 2. února 2017

Dětský koutek na hraní

Aňouskův dětský koutek

Hodně se mě ptáte na sociálních sítích kde jsem koupila hrací podložku, kde jsem koupila krabice, kde pytel na hraní, kde tu a tamtu hračku :-) a tak jsem se rozhodla,že Vám to všechno sepíšu tady a přihodím k tomu nějaké své zkušenosti :-)


Nejprve začnu takovou menší historkou. Když jsme se nastěhovali do našeho nového domu, pozvali si designera, aby nám pomohl udělat náš obývací pokoj s kuchyní co nejpraktičtější a prostě jak z časopisu :D Já ale samozřejmě měla nějakou vizi. Sedačku na stejném místě jak to měli původní majitelé a před televizí koberec, na kterém si bude Aňousek hrát. Když jsem to takto odprezentovala panu designerovi, lehce se mi vysmál, pokud si opravdu myslím, že si moje dítě bude hrát pouze na koberci a hračky hned potom uklidí. No co vám na to říct. Jsem prostě mámou poprvé a taková věc mi trochu nedošla :D
Proto pan designer navrhl, abychom pohovku posunuli blíže k televizi a za gaučem vytvořili dětský koutek. Tím pádem při příchodu návštěvy uvidí hezky uklizený obývací pokoj a né rozbordelený obývák plný hraček a drobků od piškotů. 
Dále nám navrhl skříňky podél stěny a gauče, ve kterých budou krabice s hračkami a další věci, které budeme chtít schovat. Ve skříňové sestavě za gaučem budou zabudované samozavlažovací květináče s květinami, které vytvoří ještě větší soukromí v dětském koutku. 

Vizualizace od designera


Nábytek je ve výrobě, takže předpokládám, že úplné dokončení dětského koutku bude až v březnu. Stejně tak nová sedací souprava, závěsy a koberec :D nicméně, vzhledem k tomu jak Aňousek roste a mění se jeho potřeby a záliby v hračkách, dětský koutek se vždycky bude trochu měnit a přizpůsobovat. Nemůžu se dočkat až Aňous bude dostatečně veliký na to, abychom mu pořídili dětskou kuchyňku :D 

Teď momentálně je Aňousek ve fázi kdy umí lézt (asi3 týdny) a tak jsem byla nucena přistavět do koutku ohrádku. Nechtěla jsem ho tam ale zavřít úplně a tak jsem sestavila jen tři stěny, aby měl větší prostor. Asi tak týden se snaží stoupat k nábytku a dnes to konečně dokázal!!!JUPÍÍÍÍ.......Což ale znamená, že jsem byla nucena ohrádku dostavět celou, protože předtím nebyla tolik stabilní aby ho unesla. 


Hledala jsem velkou ohrádku, aby se v ní Aňousek mohl pohybovat a nebyl tam jak křeček v přepravce. Tuhle jsem našla na www.bonami.cz, mají tam i menší a i jiné barvy. 



Co se týče podložky na hraní. Původně jsem zamýšlela jen příjemný koberec, protože nejsem moc fanda dětských barevných motivů, ale zjistila jsem, že tomu se ubránit nedá :D A tak jsem chtěl koupit takové ty pěnové puzzle,nějaké šedobílé se zvířátky. Takové jsem ale nenašla a jak jsem později zjistila, pěnové puzzle děti často rezebírají a ty malé kousky okusují. O to víc jsem opravdu vděčná, že jsem dostala na testování hrací podložku od www.petiteetmars.com. Jejich podložka je oboustanná. Na jedné staně jsou barevná políčka s abecedou a na druhé ptačí městečko. Aňousek obrázky zkoumá, když při pokusu o lezení upadne a praští se do hlavy, tak ani nepípne, protože podložka náraz krásně utlumí a tak není žádné bebíčko, které bych musela pofoukávat :)Jediný problém s touto podložkou je, že se evidentně líbí i našemu kocourovi Prankiemu, protože si o ni rád brousí drápky. Takže je na některých místech už trochu poškrábaná :D
 
Hraček je prostě milion. Any je akorát ve věku, kdy stále strká všechny hračky do pusy, ale už si i hraje s hračkama které mluví, pískají, zpívají nebo jezdí. Chtělo to nějaký řád a tak jsem se rozhodla koupit nějaké boxíky na hračky už teď, i když ještě nemáme vyrobené ty skříňky. Naprosto jsem se zamilovala do těchto 3 Sprouts storage boxů. Jejich jednoduchost a originální ztvárnění zvířátek jsem si zamilovala. Nebudu vám lhát, levná záležitost to zrovna není. Jeden boxík vyjde na 800 korun, ale řekla jsem si, že pokud budeme mít těch 11 dětí (vtípek), že se to vyplatí. Boxy jsou pevné a tak i udrží opírajícího se Aňouse. Poprvé jsem je zahlédla www.bonami.cz, ale měli tam jen čtyři zvířátka. Pak jsem je našla www.feedo.cz tam mají snad všechny, dokonce i organizéry na kočárky, koše na prádlo, organizéry na stěnu--- prostě vše co tato značka nabízí :-)Tak tam na ně určitě mrkněte.
Tak.... podložku máme, boxy máme.... no a teď to nejdůležitější. Jako rodič i vy budete v tomto koutku trávit hodně času. Ať už to bude ráno, kdy si vaše zlatíčko bude hrát zatímco vy budete ještě dospávat (protože je teprve šest hodin ráno žejo :D )nebo přes den kdy vám bude chtít uvařit imaginární papání. A přesně pro to máme v koutku sedací pytel. Aňousek ho dostal od svojí tetičky k vánocům, který sama vyrobila. Je super tvarovací, takže do něj vždy posadím Aňouse a krmím ho, ale více se v něm ,,rochníme,, my s Erikem. Pokud by jste chtěli, Janička vám může nějaký ušít na míru :-) kontakt na ni je melicherikova.jana@seznam.cz
 
Aňousek tak nějak skáče od jedné hračky ke druhé, nenechávám mu vyndané všechny hračky, uklízím je do těch boxíků a každý den mu vytáhnu jinou nebo ty jeho oblíbené.Co se ale do boxíku nevejde je obří pan Krtek. Toho dostal k narození od své druhé tetičky a teprve až teď si s ním vyhraje. Nebo jestli se to tak dá nazvat. Chytne ho za fousky a položí na zem a pak přes něj neustále přelézá sem a tam :D je to ale super. Určitě doporučuju nějakého mega plyšáka na kterém si batolata takto potrénujou lezení a zpevní tím svaly potřebné k stání a potažmo chození. 
Další super věc, co jsem Aňousovi dala na hraní, je malý bazének plný barevných kuliček, které všichni známe z dětských koustků v nákupních centrech. Celkem si s tím vyhraje, zkoumá balónky různých barev, vyndavá je z bazénku a pak je tam zase hází, snaží se je narvat do pusy apod. Kuličky dnes seženete v každém hračkářství. My je máme doma už dlouho jako rekvizity do našich dětských videí. A bazének jsem koupila v létě, ale tenkrát byl na něj ještě opravdu moc maličký, ale teď se perfektně hodí,-)

Nebudu vám tu ukazovat a vypisovat všechny hračky co Aňousek má :D to by bylo na dlouho, ale můžu případně napsat článek jen na ty nejlepší, takové ty interaktivní, naučné, praktické nebo prostě jen ty krásné.Takže mi kdyžtak dejte vědět v komentářích pokud by vás to zajímalo.
 Mějte se krásně, brzy se zase ozvu :-*

19 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné, Hlavně ta podložka

    OdpovědětVymazat
  3. Domi, super! Podložku máme taky, z Kašpárka a je výborná. Přesně jak píšes, hledala jsem taky něco jiného než puzzle, které by mě určitě přivádělo k šílenství tím jak jdou vyndat ty menší kousky. Každopádně náš Denis se od Silvestra plazí (teď mu je 7,5měsíce) a na podložku mi z vysoka prdí ;)
    Díky za článěk a těším se na další....

    OdpovědětVymazat
  4. Bezva clanek,jinak k podložce,take nemam rada ty barevne a tak jsem pohledala a nasla na ali cernobile ale velice vkusne,maji i bezovobile atd...kdybys chtela hodim nejak odkaz

    OdpovědětVymazat
  5. Máte to skvěle vymyšlené :) a Anousek je boží :) ale služby designera jsou strašně drahý ne? :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :-). No.... strašně drahý :D asi záleží koho oslovíte. Ale podle mě je to dobrá investice. Zařídit si domov, aby byl hezký a praktický je celkem fuška a designer tu práci udělá za vás, vše s vámi konzultuje, navrhuje, hledá a realizuje.

      Vymazat
  6. Ahoj Domi, to co ti teď napíšu neber prosím nijak zle, jen bych ti chtěla zprostředkovat svůj profesní dojem :-) Vizualizace od designéra je naprosto perfektní! Jednoduché, čisté, přehledné. Mám ale maličkou výtku k té podložce. Ta by totiž také měla být jen v jedné barvě, protože ač přemíra barev a postaviček vypadá roztomile a k dítěti se tak nějak "hodí" tak jemu samotnému nedovolí soustředit se na jednu činnost, protože je to pro něj moc vjemů najednou a může si tak lehce "vypěstovat" nesoustředěnost, zbrklost a oblíbenou vlastnost většiny dětí - nedokončení aktuální činnosti. Proto by i hračky měly vždy stimulovat jen jeden smysl (např. zrak = sytá barva, sluch = neutrálně barevný bubínek atd.). Např. hračky typu Fisher Price mluvící pejsek, kdy jsou zapojeny téměř všechny smysly je pro dítě vyloženě matoucí a pak to dopadá tak, že si s něčím takovým hraje jen pár dní a pak to odloží, protože je toho prostě na něj moc a nebaví ho to. A my jsme pak akorát naštvaný, že to stálo takovej balík a malej to nechce :D A lepší než ohrádka, která paradoxně zapříčiňuje nejvíce zranění u dětí (ať je jakkoliv stabilní) je vhodnější uzpůsobit byt pro lezení dítěte. Může za tebou lézt, sledovat tě při různých činnostech a naučit se tak toho mnohem víc než v ohrádce s hračkami, které vidí po stý a už mu nic nedají. Jak říkám, nekárám tě, nepoučuji nebo neříkám, že něco děláš špatně, ale spíš ti chci přiblížit i jiný způsob vnímání dané věci. Jinak Aňousek je už pěknej chlapák. Utíká to děsně rychle. Jakoby to bylo včera, kdy jsem viděla video o tom, že budete mít mimčo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti moc děkuju za názor a zkušenosti. Vidíš, to s těma barvama a smyslama mě vůbec nenapadlo. Všechny hračky jsou takto dělané, takže jsem netušila, že by to mohlo být i třebas v něčem špatné. Co se týče ohrádky, nedávám ho tam na celý den :D leze přes den hodně po celem bytě a jak píšeš, pozoruje mě při různých činnostech. Akorát ještě nemáme hotová dvířka na schody a vyřešený ukryt kočičího záchůdku a misek s jídlem. Kromě toho Aňousek už stává k nábytku a ty pády na tu dřevěnou podlahu přímo do hlavy opravdu nerada vidím, ale když spadne na tu podložku tak ho nic nebolí. Je ale už jen otázka chvilky, kdy to vyřešíme a Aňous už nebude tolik padat. Ohrádka je ale super, když potřebuju na záchod nebo odejít na zahradu nebo prostě kamkoli na chviličku odběhnout.

      Vymazat
    2. Ahoj Domi,přemýšleli jste už , že zkusíte klasické chodítko, nebo je na to Anakin ještě malej? Byla by to ,myslím si, mega sranda vidět ho tam "rajtovat" po domě:)

      Vymazat
  7. Dobrý den Domčo,máte to moc krásný.Aňousek je úžasny mimčo a věci pro něj jsou perfektní.Co se týče ohradky je super a když člověk potrebuje odběhnout a díte má v ohradce hračky a dost prostoru,proč ho tam chvilku nenechat.Já mám dva syny 3 a 1,takže vím co to znamená :-) Jsme fajn a mám ráda Vaše príspěvky.

    OdpovědětVymazat
  8. Jeee, konečně nový článek!Dneska měl Anousek na sobě tričko ode mě 😁 máš krásně články a i instastories. Jen škoda že nevychází videa na yt. Ale to nevadí. Pozdravuj Erika a anyho 😁

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den,

    články jsou čtivé, proti tomu nic, ale nepřemýšlíte o korektuře? Hodila by se vám. Máte často zle poskládané souvětí, čárky nesedí atp. A to mi přijde škoda, takhle vaše práci zbytečně trošičku ztrácí na ceně.

    Pokud byste chtěla, můžu vám pomoci.

    Přeji hezký den,

    Dita

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Domco, paradni clanek :-) Boxiky mam take objednane, i dalsich par veci od teto znacky. Take se mi moc libi ty motivy. Urcite hlasuji pro clanek o oblibenych hrackach. Potrebuji inspiraci, jelikoz mam o 3 mesice mladsi holcicku :-) Muzu se zeptat, co to s Erikem natacite jako Elsa a Spiderman? Mejte se krasne s Anouskem ����

    OdpovědětVymazat
  11. Ten článek na ty Aňouskovi nejoblíbenejší hračky by byl super! Když budu mít deťátko tak si koutek zorganizuji a udelám přesne podle tebe. Užívej života Domi a ať jste celá rodinka štastná!!! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Ten dětský koberec se mi hodně líbí. :) My jsme podobný pořizovali v Brenu. Ale byl jsem překvapený, jak je dneska skoro obtížné sehnat něco, o co se malý neodře. Ta vlákna na těch levnějších mi přišla jak šmirgl papír šedesátka. :-) Prostě bych asi neměl to srdce na to nechat tam malého lézt. ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Jako máte to tam fakt moc pěkné. Takové fajn zátiší pro miminko, kde si může v bezpečí hrát. Myslím si, že si na to postupně vybuduje citovou vazbu a právě vzpomínky na to hraní budou pro něj důležité v budoucnosti. :) My máme teď takový venkovní koutek. Manžel tam položil cihlový obklad, dal tam bazének pro dceru a ta si tam teď hraje. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem udělala našemu synovi taky hrací koutek v obýváku. Pokojíček sice má, ale je malý, tak tam sám nebude, a když potřebuju vařit nebo uklízet, tak jsem ráda, že ho mám na očích. Večer hračky uklidím do úložných boxů , takže rozhodně nejsou hračky všude po bytě :-) .

    OdpovědětVymazat
  15. Taky jsme nad tím přemýšleli tímto způsobem. Hlavně jsem chtěla, aby byla zajištěna jakás takás bezpečnost zatímco já se budu věnovat brigádě. Přivydělávám si tím, že dělám vyšívání na textil, tak jsem si ten koutek dala sice k sobě, ale přeci jenom se člověk potřebuje soustředit. Takhle mám jistotu, že se nic špatného nestane.

    OdpovědětVymazat