sobota 2. dubna 2016

34 týden těhotenství


34 týden - 8 měsíc těhotenství aneb kdy už to skončí?!




Jsem v 34 týdnu a rozhodla jsem se založit si blog, kde se můžu ,,vykecat,, ze všeho co mě trápí či těší a podělit se tak o svoje zkušenosti, názory, tipy a triky.

Začíná přituhovat. Celkem jsem přibrala už 15 kilo, a protože jsem drobné postavy, celkových 70 kilo se mi nese opravdu těžko. Kymácím se ze strany na stranu jako tučňák, rychlostí připomínám slimáka a svým funěním hrocha. Pálení žáhy je na denním pořádku, takže jsem již musela sáhnout po tabletkách rennie, které mi od pálení alespoň trochu pomůžou. 


Miminko už je opravdu veliké. Váží už přes dvě kila a velikostí je něco mezi 40-48 cm. Kopání už tedy ani moc neprobíhá, ale spíš takové roztahování, což je možná více nepříjemné. Náš maličký je již otočený hlavou dolů, tělíčko leží v mé levé straně bříška a nožičky mi vystrkuje na pravé straně.


 Podle paní doktorky mám naprosto předpisové těhotenství. Nohy mi moc neotékají, zatím jsem neměla žádné krvácení ani jiné komplikace. Pouze ve 30 týdnu mi při posledním velkém screeningu a krevních testech zjistili, že mám nedostatek železa. Takže beru tabletku ráno a večer. Tašku do porodnice mám sbalenou, oblečky pro malého vyprané, vyžehlené a složené v komodě, postýlka povlečená, připravená, přikrytá igelitem, izofix na autosedačku je již připevněn v autě a kočárek čeká v domě mých rodičů. Z mého pohledu jsem připravena a můžu jít rodit!  Bohužel si, ale budeme muset na synáčka počkat ještě měsíc a dva týdny. Přesný termín mám 16.5. Za dva týdny mě čeká poslední návštěva u mé gynekoložky a pak už budu chodit jednou týdně na prohlídku do nemocnice, kterou jsem si zvolila pro porod. Co se týče jídla, už toho moc nesním. Jím poloviční porce a i tak se po třech soustech cítím přejedená. Na čem si ale stále ujíždím je sladké.


Tento pátek moje kamarádka Maruška porodila chlapečka Martínka... Neváhala jsem a hned se ptala na čerstvé pocity a informace. Maruška byla den po termínu hospitalizována s tím, že druhý den ráno dostane vyvolávačku. Večer jí ale praskla voda, a tak to nebylo potřeba. Kontrakce popisovala jako chvilkovou 30ti vteřinovou bolest v podbřišku podobnou menstruačním bolestem. Protože se ale ani po 8 hodinách neotvírala, začali doktoři navrhovat císařský řez. Většina matek, které chtějí rodit přirozeně, tato zpráva rozhodí. Ale co se dá dělat, jde tady o život dítěte a tak je zbytečné dělat cavyky. Po 14 hodinách od prasknutí vody byl maličký na světě. Malý Martínek vážil 3700 g a měl 51 cm. Doktoři pak Marušce říkali, že by ani přirozenou cestou jít nemohl, protože byl na ni moc veliký. Operace proběhla v částečné narkóze, miminko ji ukázali, novopečená maminka se slzami v očích malého pohladila ale hned ji ho odnesli. Operace totiž ještě neskončila. Marušku museli ještě zašít. Nakonec ji převezli na jednotku intenzivní péče a po dvou hodinách Martínka přinesli mamince na kojení. Kojení mi Maruška popsala jako neuvěřitelný pocit spojení s tím malým drobečkem. Mléko sice ještě nemá, to většinou přijde třetí či čtvrtý den po porodu, ale i tak miminko přikládají k prsu,aby se proces spustil. Po císařském řezu je tělo velmi unavené a tak se maminka nemůže o své novorozeňátko starat 24 hodin denně, nosí jí ho sestřičky vždy na kojení, koupání a když si řekne. Za pár dní je z nemocnice propustí a pojedou domů. Celé těhotenství jsem s Maruškou prožívala, vyměňovali jsme si zkušenosti a nářky. Nemůžu uvěřit, že už je maminkou. Z celého srdce jí moc gratuluji a obdivuji jak to vše v klidu zvládla. Nemůžu se dočkat až ten náš den přijde a já konečně pochovám našeho syna.

37 komentářů:

  1. Super clanek Domco :-) Uz se nemuzu dockat az se narodi malej vam! Hlavne at jste oba zdravi <3

    OdpovědětVymazat
  2. Domi už nebudeš natáčet videa? Ráda si to přečtu, ale videa jsou přece jen příjemnější :-)
    Jinak jak to vypadá s jménem? Je něco nového?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě budu! Jen je to několika hodinová práce... Články si můžu psát před spaním v posteli jako odrelaxování :-) A brzy bude článek o našem boji se jménem a pochopitelně i video :-)

      Vymazat
  3. A jak se teda bude malý jmenovat? :)

    OdpovědětVymazat
  4. ta poslední věta vyzněla trochu jinak,těším se až pochovám svého syna :D jinak je to super,už se těším až malého Anakina uvidíme :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. napsala jsem našeho, protože je nás obou :-) mě ta věta přijde teda normální :D

      Vymazat
    2. Ono to asi vyznělo trošku morbidně. Pochovat (pohřbít). Alespoň si myslím, že tak to dotyčné vyznělo :D

      Vymazat
    3. No je to v češtině morbidní, chybí tam totiž slovo si - až si pochovám... Viky

      Vymazat
  5. Držím palce, ať to vyjde s tím jménem. Je nepředstavitelné, že by se ten malý jmenoval jinak, než Anakin. To jméno ho totiž vystihuje...
    A že se mu budou děti smát? No jistě... Podle mě je Anakin o dost lepší varianta, než polovina českých jmen! Za tím si stůjte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju za podporu... brzy se dozvíme výsledek znaleckého posuzování :-)

      Vymazat
    2. Je nějaký důvod, proč by to jméno neměli uznat, když už podle statistiky MVČR evidentně jeden Anakin v ČR žije ve správním obvodu ORP Brno?

      Vymazat
  6. Gratulace Marušce! :) a Tobě přeju hodně síly k porodu! :)) Bude to vyčerpávající! A až bude malý Anakin na světe tak mu za všechny tvé fanoušky dej určitě velkou pusu!:))

    OdpovědětVymazat
  7. Paráda! Těším se na další články. A na malýho taky :o)

    A jestli můžu udělit maličkatou radu tak zkus příště text rozdělit do více odstavců a mezi ně dát volnou řádku. Lépe by se to četlo ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. A co se týče porodu samotného tak vzhledem k tomu, že jsi ve 34. týdnu tak doporučuji začít procvičovat hráz Aniballem, aby tě nemuseli šít nebo nastřihávat. Vím, že to zní nechutně, ale počítám, že tu jsme samý holky tak co už :D Porod je prý opravdu díky procvičování o hodně snazší. Kamarádky, co rodily si ho nemůžou vynachválit a stejně jako tady slečna na videu i ony říkaly, že si nedokážou představit, že by odrodily bez něj. Tak na to kdyžtak koukni. Myslím, že to stojí za vyzkoušení ;-) https://www.youtube.com/watch?v=v4CImLxjmvQ

      Vymazat
    3. zkusila jsem to trochu upravit, tak snad je to lepší :-) je to můj první veřejný článek tak jsem ráda za názory a tipy. Co se týče Aniballu.. mám ho již doma a určitě na něj bude jak video tak posléze článek :-)

      Vymazat
  8. Marušce gratuluji :-) nejak mi uniklo, ze je vubec tehona :x

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Jee, moc gratuluji Marušce :)!
    Teším se na tvé další články, moc pěkně se mi tento četl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, jsem v tomto směru nováček, tak mě těší, že je to čitelné :-)... Marušce gratulace vyřídím :-)

      Vymazat
  11. Marušce gratuluji a už se těším, až takhle budu gratulovat Tobě :)
    Jsi skvělá Domčo :)

    Vé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani netušíš jak já se na ten den těším :-) teď ještě víc, když už to má i Maruška za sebou :)

      Vymazat
  12. Jsem strašně ráda ze je blog v češtině☺Obdivuju te kolik toho zvladas měsíc před porodem...Na videích si vždy mila a pozitivní a vyzařuje z tebe taková pozitivní energie 😃 Držím palce at vše do budoucnosti probiha bez komplikaci a maly je brzy na světě,a taky at vyjdou komplikace se jménem 😋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moc děkujeme :).... no bohužel už té energie není tolik a tak není tolik videí. Tohle beru jako relax a zatím ne jako práci :) spíš jsem zvědavá jak vše budu stíhat až bude malý na světě :D

      Vymazat
  13. Velká gratulace Marušce. :)
    Domčo, je bezva, že píšeš v češtině, těším se na další články. Jsi moc sympatická a blogem se nám zase o něco přiblížíš. Super nápad. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moc děkuju, mám radost, že se vám to líbí :)

      Vymazat
  14. Domi, držíme Ti palce! :-) myslim na Tebe. Vsechno urcite probehne a dopadne skvele! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ty brdo, mám husí kůži jak to čtu :) hezky napsané, těším se na další články :)

    OdpovědětVymazat
  16. Je super, že už máš i blog :) Marušce moc gratuluju a vám s Erikem přeju, aby byl malý zdravý a hlavně, aby to byl Anakin, to už by jinak snad ani nešlo :) :D to jméno mu prostě sedí :)

    OdpovědětVymazat
  17. Please, don't name him Anakin. It´s horrible.

    OdpovědětVymazat
  18. Super články !:D tohle bude asi u mě historicky prví blog co budu pravidelně číst !

    OdpovědětVymazat
  19. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat